Raport anual privind realizarea masurilor in anul 2010 din programul de gestionare a calitatii aerului
RAPORT ANUAL
PRIVIND STADIUL REALIZĂRII MĂSURILOR ÎN ANUL 2010 DIN PROGRAMUL DE GESTIONARE A CALITĂŢII AERULUI PENTRU LOCALITĂŢII DIN JUDEŢUL BRĂILA: MUNICIPIULBRĂILA, CAZASU, CHISCANI, FRECĂŢEI, GROPENI, MĂRAŞU, ROMANU, TICHILEŞTI,TUDOR VLADIMIRESCU, VĂDENI
POLUANT: PULBERI ÎN SUSPENSIE - PM10
CUPRINS
Capitolul I: Introducere
1.1. Necesitatea elaborării Programului de gestionare a calităţii aerului...........pag. 3
1.2. Autorităţi responsabile.................................................................................pag. 4
1.3. Cadrul legislativ...........................................................................................pag. 4
Capitolul II: Descriere fizico-geograficăa judeţului
2.1.Poziţie geografică..............................................................................pag. 4
2.2.Relief.................................................................................................pag. 4
2.3.Clima.................................................................................................pag. 5
2.4.Reţeaua hidrografică.........................................................................pag. 5
2.5.Vegetaţie şi faună..............................................................................pag. 6
2.6.Resursele de sol................................................................................pag. 6
2.7.Date demografice..............................................................................pag. 6
Capitolul III: Descrierea situaţiei existente
3.1.Informaţii generale cu privire la inventarul emisiilor şi modelare.......pag. 7
3.2.Prezentarea staţiilor de monitorizare.................................................pag. 8
3.3.Evaluarea poluării aerului cu pulberi în suspensie...........................pag. 11
Capitolul IV: Măsuri şi responsabilităţi realizate
4.1.Măsuri/acţiuni realizate pentru reducerea pulberilor în suspensie
pentru anul 2010........................................................................................pag. 13
CAPITOLUL I - Introducere
1.1. Necesitatea elaborării Programului de gestionare a calităţii aerului
În zonele şi aglomerările în care, în urma evaluării calităţii aerului, se constată că valorile concentraţiilor în aerul înconjurător pentru unul sau mai mulţi poluanţi depăşesc valorile limită şi/sau valorile ţintă, conform prevederilor HG nr. 543/2004, autoritatea publică teritorială de protecţie a mediului iniţiază elaborarea programului de gestionare şi, respectiv, a programului integrat de gestionare a calităţii aerului în cazul în care poluarea atmosferei se datorează mai multor poluanţi.
Programul de gestionare a calităţii aerului reprezintă totalitatea măsurilor/acţiunilor ce se desfăşoară în zonele şi aglomerările unde pentru unul sau mai mulţi dintre poluanţi se constată depăşiri ale valorilor limită şi/sau ale valorilor ţintă, în vederea încadrării sub aceste valori.
Programul de gestionare a calităţii aerului se iniţiază pe baza rapoartelor la studiile privind evaluarea calităţii aerului prin modelarea dispersiei poluanţilor în aer şi investigarea zonelor fierbinţi, realizate pentru anii 2007 şi 2008, studii în urma cărora s-au întocmite listele prevăzute în Ordinul nr. 745/2002 privind stabilirea aglomerărilor şi clasificarea aglomerărilor şi zonelor pentru evaluarea calităţii aerului în România, liste din care rezultă faptul că cea mai importantă problemă de calitate a aerului la nivelul judeţul Brăila este legată de depăşirea limitei prevăzute pentru pulberi în suspensie, fracţia PM10 în localităţile: Brăila, Cazasu, Chiscani, Vădeni, Frecăţei, Măraşu în anul 2007 şi: Brăila, Cazasu, Tudor Vladimirescu, Chiscani, Tichileşti, Gropeni, Romanu, Vădeni, Frecăţei, Măraşu în 2008.
Iniţierea programului are drept scop să stabilească o listă cu măsuri/acţiuni de reducere a emisiilor de pulberi în suspensie, fracţia PM10.
Iniţierea programului a fost adusă la cunoştinţa următoarelor autorităţi:
- Ministerul Mediului şi Pădurilor;
- Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului;
- Comisariatul Judeţean Brăila al Gărzii Naţionale de Mediu;
- Comisia Tehnică.
Propunerea de program s-a realizat în conformitate cu prevederile O.M. nr. 35/2007 privind aprobarea Metodologiei de elaborare şi punere în aplicare a planurilor şi programelor de gestionare a calităţii aerului şi H.G. nr. 543/2004 privind elaborarea şi punerea în aplicare a planurilor şi programelor de gestionare a calităţii aerului.
Propunerea de program a fost elaborată de Comisia Tehnică a cărei componenţă a fost reactualizată prin Ordinul Prefectului judeţuluiBrăilanr. 240 din 15.04.2010.
Comisia Tehnică are atribuţiile conform ROF-ului stabilit şi aprobat.
Preşedintele Comisiei Tehnice este conducătorul APM Brăila – Manona Laura AVRAM. Şedinţele de lucru ale Comisiei Tehnice îşi desfăşoară activitatea la sediul APM Brăila. Hotărârile Comisiei Tehnice se iau doar în cadrul şedinţelor prin vot al membrilor. O hotărâre este considerată acceptată dacă este votată de jumătate +1 din numărul de membrii care alcătuiesc comisia.
Având în vedere importanţa participării publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul, publicul este invitat să formuleze observaţii la propunerea de program de gestionare, în scris, şi să le transmită pe adresa autorităţii publice teritoriale pentru protecţia mediului, B-dul Independenţei nr.14, bloc B5, sau la adresa de e-mail office@apmbr.ro. Atât propunerea de program cât şi varianta finală a programului, se publică pe pagina de web a APM Brăila, www.apmbr.ro. Programul de gestionare a calităţii aerului în varianta finală se va supune dezbaterii publice.
1.2. Autorităţi responsabile
Agenţia pentru Protecţia Mediului Brăila, prin conducătorul instituţiei, este responsabilă de coordonarea iniţierii, elaborării şi implementării programului de gestionare a calităţii aerului pentru poluantul pulberi în suspensie.
Responsabili de aplicarea programului de gestionare a calităţii aerului pentru pulberi în suspensie sunt autorităţile, organismele şi titularii de activitate nominalizaţi pentru a implementa fiecare măsură în cadrul Capitolului IV.
1.3. Cadrul legislativ
¨ O.U.G. nr. 195/2005privind protecţia mediului, aprobată cu completări şi modificări prin
Legea nr. 265/2006
¨ Legea nr. 655/2001 pentru aprobarea O.U.G nr. 243/2000 privind protecţia atmosferei;
¨ H.G. nr. 731/2004 privind adoptarea Strategiei Naţionale privind Protecţia Atmosferei
¨ H.G. nr. 543/2004 privind elaborarea şi punerea în aplicare a planurilor şi programelor de gestionare a calităţii aerului;
¨ H.G. nr. 584/2004 privind înfiinţarea şi organizarea Sistemului Naţional de Evaluare şi Gestionare Integrată a Calităţii Aerului (SNEGICA);
¨ O.M nr. 592/2002 pentru aprobarea Normativului privind stabilirea valorilor limită, a valorilor de prag şi a criteriilor şi metodelor de evaluare a dioxidului de sulf, dioxidului de azot şi oxizilor de azot, pulberilor în suspensie (PM10 şi PM2,5), plumbului, benzenului, monoxidului de carbon şi ozonului în aerul înconjurător;
¨ O.M. nr. 745/2002 privind stabilirea aglomerărilor şi clasificarea aglomerărilor şi zonelor
pentru evaluarea calităţii aerului în România;
¨ O.M. nr. 35/11.01.2007 privind aprobarea Metodologiei de elaborare şi punere în aplicare a planurilor şi programelor de gestionare a calităţii aerului;
¨ O.M.nr.1269/14.10.2008privind aprobarea încadrării localităţilor din cadrul Regiunii 2 în liste, potrivit prevederilor ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr.745/2002 privind stabilirea aglomerărilor şi clasificarea aglomerărilor şi zonelor pentru evaluarea calităţii aerului în România;
CAPITOLUL II - DESCRIEREA FIZICO-GEOGRAFICĂ A JUDEŢULUI BRĂILA
2.1. Poziţia geografică
Cu o suprafaţă de 4.766 Km2 reprezentând 2 % din suprafaţa României, judeţul Brăilaeste situatîn estul Câmpiei Române, la confluenţa Siretului şi Călmăţuiului cu Dunărea.
Judeţul Brăilase învecinează cu judeţul Buzău în vest, judeţul Vrancea în nord-vest, judeţul Galaţi în nord, judeţul Tulcea în est şi judeţele Constanţa şi Ialomiţa în sud.
2.2. Relieful
Câmpiile sunt cele care domină teritoriul judeţului Brăila, în ansamblu, relieful fiind constituit din spaţii interfluviale netede şi întinse, din terase fluviatile şi lunci .
Se disting mai multe subregiuni, şi anume:
· Bărăganul Central (Câmpia Călmăţuiului);
· Bărăganul de Nord (Câmpia Brăilei);
· Câmpia Râmnicului;
· Balta Brăilei;
· Lunca Siretului;
· Lunca Buzăului;
· Lunca Călmăţuiului.
2.3. Clima
Brăila se află în zona climatică continentală, în ţinutul climei de câmpie, la contact cu clima specifică Luncii Dunării. Verile sunt călduroase şi uscate datorită maselor de aer continentale sub influenţa valorilor mari ale radiaţiei solare (125 Kcal/cm2), iar iernile sunt geroase, fiind marcate de viscole puternice fără strat de zăpadă stabil şi continuu.
Valorile temperaturii aerului, înregistrate în anul 2009, şi cantităţile de precipitaţii se regăsesc în tabelul de mai jos:
Temperatura Medie |
Temperatura maximă |
Temperatura minimă |
Cantitatea de precipitaţii |
||||
Normala climatologică |
2009 |
absolută |
2009
|
absolută |
2009
|
Normala climatologică |
2009 |
10,8°C |
12,0°C |
40,5°C 22.07.1943 |
38.0°C 24 .iulie |
-26,5°C 08.01.1947 |
-16.9°C 22 dec. |
441,8 l/m² |
420.2 l/m² |
Regimul precipitaţiilorare o mare variabilitate în timp şi spaţiu, reflectând tipul de climat continental. Pentru anul 2009 cantitatea medie anuală de precipitaţii a fost de 141,75 l/mp, cu o medie lunară de 25,87 l/mp, valorile din anii anteriori ne indică faptul că, în decursul acestor ani nu s-au înregistrat precipitaţii acide.
Cantitatea l/m2 |
Lunile anului |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
2006 |
- |
195,6 |
391 |
208,2 |
263,8 |
- |
83,4 |
108,6 |
413,8 |
- |
- |
- |
2007 |
- |
- |
- |
- |
124,5 |
- |
- |
249,6 |
102 |
243 |
83 |
- |
2008 |
- |
- |
99 |
190 |
227,5 |
39,5 |
- |
- |
206 |
- |
37,2 |
43,4 |
2009 |
126,6 |
104,6 |
72,8 |
28,0 |
160,1 |
156,6 |
161,7 |
76,0 |
259,1 |
151,1 |
115,4 |
289,1 |
Vântul predominant bate din direcţia NNE cu o frecvenţă medie anuală de 18,4 %, viteza medie anuală ce însoţeşte această direcţie fiind de 3,5 m/s. În intervalul octombrie – aprilie se înregistrează creşteri ale vitezei vântului. Astfel, în luna aprilie apare, în medie plurianuală, un număr de 5,5 zile cu viteze ale vântului de 11,5 – 20,5 m/s.
2.4. Resursele de apă
Principalele categorii ale resurselor de apă din judeţul Brăila sunt apele subterane, apele de suprafaţă şi lacurile.
Resurseledeape subterane sunt constituite din depozitele de apă existente în straturile acvifere freatice care dispune de o resursă totală de 8858,3 l/s şi în straturile de mare adâncime care are o resursă totală calculată de 4543,3 l/s.
Reţeaua hidrografică este organizată pe cele 5 bazine hidrografice: Dunărea, Siret, Buzău, Călmăţui şi Ialomiţa, reprezintă resursele de ape de suprafaţă ale judeţului Brăila :
Nr. crt. |
Denumire curs de apă |
Lungime (km) |
Debit (m3/s) |
1 |
Fluviul Dunărea |
222,5 |
6200 |
2 |
Râul Buzău |
207 |
26,32 |
3 |
Râul Călmăţui |
119 |
1,10 |
4 |
Râul Siret |
55 |
220 |
Lacuriledin judeţul Brăila sunt de trei categorii: clastocarstice, limanuri fluviatile şi lacuri de luncă. Din prima categorie fac parte: Ianca, Plopu, Movila Miresii Secu, Lutu Alb, Tătaru, Colţea, Plaşcu şi altele, iar din a doua: Jirlău, Ciulniţa şi Câineni, iar din a treia lacurile din lunca Dunării. O altă categorie a apelor de suprafaţă o constituie lacurile terapeutice sărate, cu nămol sapropelic. Acestea sunt: Lacu Sărat I şi II Brăila, Câineni Băi, Movila Miresii, Batogu. De asemenea, se mai întâlnesc lacuri cu apă dulce şi amenajări piscicole cum ar fi: Blasova, Şeicuţa, Plopu, Lacul Dulce, Popa respectiv amenajările piscicole Măxineni, Gradiştea, Lutul Alb, Vultureni, Iezna, Seaca, Zăvoaia şi Jirlău.
2.5. Vegetaţia şi Fauna
Aceasta se grupează în două mari areale biogeografice: arealul de stepă, reprezentat prin spaţiile interfluviale (Câmpia Brăilei şi Câmpia Călmăţuiului) şi arealul de luncă, bine reprezentat prin luncile Dunării, Siretului şi Buzăului.
Vegetaţia naturală de stepăse mai găseşte în prezent pe versanţii depresiunilor de tasare, în spaţiile dintre parcelele agricole, pe marginile drumurilor, în zonele necultivate temporar.
Vegetaţia de luncăeste mult mai bogată. Datorită umidităţii mari a solului, aici se dezvoltă o vegetaţie arborescentă de esenţă moale şi ierboasă cu adaptări la condiţiile ecologice. Flora ierboasă de luncă se dispune pe benzi longitudinale sau concentrice, în cazul depresiunilor lacustre, în funcţie de gradul de umiditate.
Flora acvatică propriu-zisă este reprezentată prin macrofite care alcătuiesc adevărate pajişti.
Vegetaţia forestieră ocupă o suprafaţă de 27.170ha, ceea ce reprezintă circa 5% din suprafaţa judeţului. Habitatele cu vegetaţie forestieră sunt în general păduri tip zăvoi, de salcie, de amestec cu plop sau în regim de plantaţie sub forma perdelelor de protecţie. Dacă în pădurile izolate şi pe terasă predomină exemplarele din esenţele tari (ulm, stejar, frasin, salcâm), pădurile din luncă sunt alcătuite din plop şi salcie.
Caracteristica faunei este dată de speciile iubitoare de terenuri deschise, mai uscate şi mai calde, venite din stepele şi silvostepele estice. Dintre reprezentanţii câmpurilor deschise cele mai bine reprezentate sunt mamiferele rozătoare şi păsările granivore. Lunca din punct de vedere faunistic este mult mai bogată. În zăvoaiele de luncă, în plantaţiile de plop se pot întâlni lupi, vulpi, mistreţi şi iepuri, iar pe malurile râurilor : vidra şi nurca.
Păsărilese concentrează mai ales în zona pădurilor de amestec, în bălţi şi în zonele mlăştinoase. Procentual, avifauna din Parcul Natural Balta Mică a Brăilei reprezintă peste jumătate din cea a României, respectiv 53%. Păsările sunt bine reprezentate, majoritatea speciilor de păsări fiind migratoare (raţele şi gâştele sălbatice). Ihtiofauna importantă din punct de vedere economic este reprezentată prin peşti migratori: nisetrul, păstruga, morunul, păstrăvul de mare, scrumbia, mreana, somnul , plătica, babuşca, şalăul .
2.6. Resursele de sol
Condiţiile pedoclimatice din judeţul Brăila au determinat apariţia şi evoluţia unei cuverturi de soluri, diversă, dominată de solurile zonale de tip cernoziom, soluri azonale, soluri aluvionare, coluviale, neevoluate, psamosoluri, lăcovişti etc.
Judeţul Brăila posedă valoroase şi variate resurse de sol, distribuite deopotrivă pe cele două forme majore de relief: câmpie şi luncă.Ponderea principală a terenurilor din judeţul Brăila o deţin terenurile agricole (81,29%), urmate de păduri şi alte terenuri cu vegetaţie forestieră, (5,96%). Alte terenuri ocupă 12,75% (ape, drumuri şi căi ferate, curţi şi construcţii etc.)
2.7. Date demografice
Din punct de vedere administrativ-teritorial judeţul Brăila are în componenţă un municipiu cu trei oraşe (Ianca, Însurăţei, Făurei), 40 comune, 140 sate. Localităţile, în număr de 144 sunt grupate în 44 de Unităţi Administrativ Teritoriale.
Se observă o scădere a numărului de locuitori ai judeţului, de la un an la altul.
Mediul |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
Urban |
242.756 |
241.389 |
239.377 |
237.399 |
234.169 |
Rural |
128.902 |
128.411 |
127.955 |
127.152 |
126.022 |
Total |
371.658 |
369.800 |
367.332 |
36.4551 |
360.191 |
Populaţia din localităţile afectate de pulberi în suspensie
Nr. crt. |
Localitate |
Sate componente |
Suprafaţă totală administrată (ha) |
Total locuitori |
1 |
Municipiul Brăila |
- |
3.329 |
216.814 |
2 |
Comuna Cazasu |
- |
2.688 |
3.221 |
3 |
Comuna Romanu |
Romanu, Oancea |
7.092 |
1.942 |
4. |
Comuna Vădeni |
Vădeni, Baldovineşti, Pietroiu |
15.908 |
4.235 |
5. |
Comuna Chiscani |
Chiscani, Lacu Sărat, Vărsătura |
2.994 |
3.665 |
6. |
Comuna Tudor Vladimirescu |
Tudor Vladimirescu |
7.852 |
2.438 |
7. |
Comuna Tichileşti |
Tichileşti, Albina |
4.189 |
4.037 |
8. |
Comuna Gropeni |
Gropeni, Gropenii Noi |
10.077 |
3.970 |
9. |
Comuna Frecăţei |
Titcov, Frecăţei, Salcia, Agaua, Cistia şi Stoeneşti |
43.056 |
1.650
|
10. |
Comuna Măraşu |
Măraşu, Băndoiu, Ţăcău, Măgureni, Plopi |
6.112 |
3.674 |
CAPITOLUL III - DESCRIEREA SITUAŢIEI EXISTENTE
3.1.Informaţii generale cu privire la inventarul emisiilor şi modelare
În conformitate cu H.G. nr. 586/2004, evaluarea şi gestionarea calităţii aerului este asigurată prin Sistemul Naţional de Evaluare şi Gestionare Integrată a Calităţii Aerului (SNEGICA). SNEGICA cuprinde ca părţi integrante, două sisteme:
· Sistemul Naţional de Monitorizare a Calităţii Aerului (SNMCA);
· Sistemul Naţional de Inventariere a Emisiilor de Poluanţi Atmosferici (SNIEPA).
Ordinul MAPM nr. 745/2002 privind stabilirea aglomerărilor şi clasificarea aglomerărilor şi zonelor pentru evaluarea calităţii aerului în România, stabileşte criteriile de clasificare a aglomerărilor şi zonelor pentru evaluarea calităţii aerului în cadrul Sistemul Naţional de Evaluare şi Gestionare Integrată a Calităţii Aerului.
Având în vedere prevederile legislaţiei naţionale în vigoare se impune realizarea în mod continuu a evaluării calităţii aerului pe baza valorilor limită şi a valorilor de prag, în acord cu standardele naţionale, în scopul:
· menţinerii calităţii aerului înconjurător în zonele şi aglomerările în care aceasta se încadrează în limitele prevăzute de normele în vigoare pentru indicatorii de calitate;
· îmbunătăţirii calităţii aerului înconjurător în zonele şi aglomerările în care aceasta nu se încadrează în limitele prevăzute de normele în vigoare pentru indicatorii de calitate;
· adoptării măsurilor necesare în scopul limitării până la eliminarea efectelor negative asupra mediului.
Pe baza datelor privind calitatea aerului înconjurător provenite din Sistemul Naţional de Evaluare şi Gestionare a Calităţii Aerului, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile a realizat studii de evaluare a dispersiei poluanţilor în aer prin modelare şi investigarea zonelor fierbinţi.
Modelarea dispersiei poluanţilor în aer s-a realizat pe baza inventarului surselor de poluare şi a emisiilor de poluanţi în atmosferă, realizate prin metoda bazată pe factori de emisie.
Inventarele de emisie reprezintă o sumă de informaţii cantitative asupra surselor şi a cantităţilor de poluanţi emise într-un interval de timp şi a substanţelor emise.
Inventarul este asociat unei multitudini de surse/activităţi, se referă la toţi poluanţii emişi de aceste surse/activităţi şi se elaborează pentru un interval de timp prestabilit.
Sursele de poluare sunt de trei tipuri:
ü Surse punctuale - estimările de emisii sunt asigurate pentru o sursă individuală sau o gură de emisie (de obicei mare);
ü Surse de suprafaţă – surse difuze de poluare mai mici sau mai multe pentru o suprafaţă de bază ;
ü Surse liniare – emisiile de la vehicule din transportul rutier, feroviar, naval sau aerian şi sunt elaborate pentru secţiuni de-a lungul căilor de transport.
3.2.Prezentarea staţiilor de monitorizare
Supravegherea calităţii aerului în aglomerarea Brăila se realizează începând cu anul 2008 prin cinci staţii automate de monitorizare şi două panouri electronice de informare a publicului care fac parte din Reţeaua Naţională de Monitorizare a Calităţii Aerului.
Poluanţii monitorizaţi sunt cei reglementaţi prin Ordinul 592/2002 care aprobă Normativul privind stabilirea valorilor limită, a valorilor de prag şi a criteriilor şi metodelor de evaluare a dioxidului de sulf, dioxid de azot şi oxizilor de azot, pulberilor în suspensie (PM10 şi PM2,5), plumbului, benzenului, monoxidului de carbon şi ozonului în aerul înconjurător, şi care transpune directivele europene privind calitatea aerului.
Harta aglomerării Brăila şi amplasarea staţiilor de monitorizare
Tipul, locaţia precum şi parametri monitorizaţi de fiecare staţie în parte sunt:
Nr. crt. |
Denumire staţie |
Tip staţie |
Localitatea |
Strada şi coordonatele staţiei |
Parametrii monitorizaţi |
1 |
Brăila 1 |
Trafic |
Brăila |
Calea Galaţi nr. 53;latitudine 45°17'01.9" Nşi longitudine - 27°58' 16.0" E |
NOx, CO, PM10, COV, Pb, SO2 |
2 |
Brăila 2 |
Fond urban |
Brăila |
Piaţa Independenţei nr.1 latitudine 45°15'52.0" Nşi longitudine - 27°58' 07.6" E |
NOx, SO2, CO,O3, PM2,5, COV, Pb, parametri meteorologici |
3 |
Brăila 3 |
Fond suburban |
Cazasu |
latitudine45°16'15.1" N şi longitudine - 27°53' 22.0" E |
NOx, SO2, CO, PM10, O3, COV, Pb, parametri meteorologici |
4 |
Brăila 4 |
Industrial 1 |
Brăila |
Şoseaua Baldovineşti nr. 22 latitudine - 45° 17' 50.6" N şi longitudine - 27° 56' 58.6" E |
NOx, SO2, CO,O3, PM10, Pb, parametri meteorologici |
5 |
Brăila 5 |
Industrial 2 |
Chiscani |
DJ 212 Km 14 latitudine 45°10' 06.7" Nşi longitudine - 27°55'21.2" E |
NOx, SO2, CO, O3, COV, parametri meteorologici PM10 |
STATIA BRĂILA 1 - estesituată într-o zonă comercială în carenumărul aproximativ de locuitori este de 85.231 şimonitorizează nivelele de poluare generate preponderent de emisiile din traficul rutier, cu fluxuri medii şi ridicate (între 2.000 şi 10.000 vehicule/zi), de pe străzile limitrofe, pe o arie de reprezentativitate:10 - 100m
STATIA BRĂILA 2 - estesituată într-o zonă rezidenţială în carenumărul aproximativ de locuitori este de63.158 şi monitorizează nivelele medii de poluare din zona urbană datorate emisiilor din interiorul oraşului precum şi contribuţiile posibil semnificative datorate unor fenomene de transport a poluanţilor atmosferici proveniţi din exteriorul oraşului, pe o ariede reprezentativitate:1 – 5km
STATIA BRĂILA 3 - estesituată într-o zonă rezidenţială în carenumărul aproximativ de locuitori este de 2.145 şimonitorizează nivelele medii de poluare din interiorul zonei suburbane datorate unor fenomene de transport a poluanţilor ce provin din municipiul Brăila. Monitorizarea se realizează în vederea evaluării expunerii populaţiei şi a vegetaţiei din localităţile de la marginea zonei urbane, localităţi unde pot apărea fenomene de poluare fotochimică,pe o arie de reprezentativitate:25 – 150km
STATIA BRĂILA 4 - estesituată în zona industrială nord a municipiului şi monitorizează nivelul de poluare provenit de la sursele industriale din zonă sau din zonele limitrofe,pe o arie de reprezentativitate:100m – 1km
STATIA BRĂILA 5 - estesituată în zona industrială a localităţii în carenumărul aproximativ de locuitori este de 5.288şimonitorizează nivelul de poluare a aerului în zona învecinată emisiilor de pe Platforma Industrială Chiscani, pe o ariede reprezentativitate:100m – 1km
Valori limită, valori ţintă, marja de toleranţă, perioade de medierestabilite potrivit prevederilor Ordinului MAPM nr. 592/2002.
Poluant |
Perioada de mediere |
Valoare limită (VL) (μg/m3) |
Valoarea limită + Marja de toleranţă (VL+MT) (μg/m3) |
Număr de depăşiri permise |
SO2 |
1 h |
350 |
350 |
24 ori/an |
24 h |
125 |
125 |
3 ori/an |
|
An |
20 |
20 |
Nu e cazul |
|
NO2 |
1 h |
200 |
225 |
18 ori/an |
An |
40 |
45 |
Nu e cazul |
|
NOx |
An |
30 |
30 |
Nu e cazul |
PM10 |
24 h |
50 |
50 |
35 ori/an |
An |
40 |
40 |
Nu e cazul |
|
Pb |
An |
0,5 |
0 |
Nu e cazul |
C6H6 |
An |
5 |
6,25 |
Nu e cazul |
CO |
Valoarea maximă zilnică a mediilor pe 8 ore |
10 mg/m3 |
10 mg/m3 |
Nu e cazul |
O3 |
Valoarea maximă zilnică a mediilor pe 8 ore |
Valoare ţintă 120 |
- |
25 ori/an |
Măsurarea în puncte fixe a poluanţilor menţionaţi se face aplicând metodele de referinţă astfel:
Ø pentru SO2 conform ISO/FDIS 10498 „Aer înconjurător - determinarea dioxidului de sulf ” – metoda fluorescenţei în ultraviolet;
Ø pentru NO2, NOx conform ISO 7996/1985 „Aer înconjurător – determinarea concentraţiei masice de oxizi de azot ” – metoda prin chemiluminiscenţă;
Ø pentru Pb conform ISO 9855/1993 „Aer înconjurător – determinarea conţinutului de plumb din aerosoli colectaţi pe filtre” – metoda spectroscopiei cu absorbţie atomică;
Ø pentru PM10 conform EN 12341 „Calitatea aerului – procedura de testare pe teren pentru a demonstra echivalenţa de referinţă a metodelor de prelevare a fracţiunii PM10 din pulberi în suspensie” – principiul de măsurare se bazează pe colectarea pe filtre a fracţiunii PM10 a pulberilor în suspensie şi determinarea masei acestora cu ajutorul metodei gravimetrice;
Ø pentru benzen este metoda standardizată de CEN, de prelevare prin aspirare printr-un cartuş absorbant – metoda gaz-cromatografică;
Ø pentru CO conform ISO 4224 – metoda spectrometrică în infraroşu nedispersiv (NDIR);
Ø pentru O3 conform ISO 13964 – metoda fotometrică în UV.
Monitorizarea poluanţilor în staţiile automate se realizează cu:
Nr. crt. |
Poluant |
Denumire echipament |
1 |
SO2 |
Analizor de SO2 ME 9850 B Monitor Europe |
2 |
NOx |
Analizor de NOx ME 9841 B Monitor Europe |
3 |
O3 |
Analizor de O3 ME 9810 B Monitor Europe |
4 |
COV |
Analizor de BTEX – BTX 2000- PID |
5 |
PM10/PM2,5 |
Analizor pentru praf şi particule în suspensie LSPM10 - UNITEC |
6 |
CO |
Analizor de CO ME 9830 B Monitor Europe |
|
Parametru |
Denumire echipament |
7 |
Temperatura |
Senzor de temperatură HD 9008 TR |
8 |
Viteza vântului |
Senzor viteza vântului TP-V1 |
9 |
Direcţia vântului |
Senzor direcţia vântului TP-D1 |
10 |
Umiditatea relativă |
Senzor de umiditate relativă HD 9008 TR |
11 |
Presiunea atmosferică |
Senzor presiune atmosferică HD 9408 Tbaro |
12 |
Radiaţia solară |
Senzor radiaţie solară LPPYRA03AC |
13 |
Precipitaţii |
Senzor de precipitaţii (ploaie) |
- Calibrarea echipamentelor se realizează automat şi manual:
Ø NOx, SO2 – verificare zilnică automată a calibrării cu tub de permeaţie (calibrare de zero şi span) şi calibrare lunară – manual cu gaz din butelie;
Ø CO – calibrare automată la 3 zile cu gaz din butelie şi calibrare lunară - manual cu gaz din butelie;
Ø BTX – verificare la 15 zile a calibrării cu gaz din butelie şi calibrare lunară manual cu gaz din butelie;
Ø O3–verificarezilnicăautomatăacalibrăriicugeneratordeozonintern şi calibraremanuală multipunct cu generator de ozon extern la 3 luni.
3.3Evaluarea poluării aerului cu pulberi în suspensie, fracţia PM10
Pulberile în suspensie reprezintă un indicator de bază în aprecierea calităţii aerului înconjurător. Pulberile în suspensie sunt particule solide şi lichide cu diametrul cuprins între 100 şi 0,001µ. Cele cu diametrul de la 5-10 µ (PM10) la 2,5-5 µ (PM2,5) prezintă un risc crescut pentru sănătate deoarece pătrund în aparatul respirator şi sunt reţinute la nivelul alveolelor pulmonare. Consecinţele expunerii la pulberi în suspensie constau în afectarea tuturor grupelor de vârstă prin favorizarea apariţiei şi accelerarea/agravarea evoluţiei unor afecţiuni ca: bronşita acută şi cronică, emfizemul pulmonar, astmul bronşic, bronhopneumopatia obstructivă cronică, cancerul pulmonar. În cazul copiilor determină crearea unei predispoziţii precoce la infecţii respiratorii şi astmă bronşic.
Surse de poluare cu pulberi:
- naturale: erupţii vulcanice, eroziunea rocilor şi dispersia polenului;
- antropice: activităţile industriale, procesele de combustie din sistemul de încălzire a populaţiei, centralele termice, traficul rutier prin pulberile produse de pneurile maşinilor la oprirea acestora şi datorită arderilor incomplete.
Evaluarea calităţii aerului prin modelarea dispersiei poluanţilor în atmosferă folosind un model combinat meteorologie-dispersie efectuată pe baza inventarului surselor de poluare şi a emisiilor de poluanţi, a identificat că sursele de suprafaţă (încălzirea rezidenţială a locuinţelor şi industrie mică) sunt principalele surse responsabile pentru depăşirea concentraţiilor valorilor limită la PM10, atât în 2007 cât şi în 2008.
Repartiţia emisiilor de pulberi în suspensie pe tipuri de surse
Tip sursă |
2007 |
2008 |
||
tone |
pondere |
tone |
pondere |
|
surse de suprafaţă |
6149 |
97,23 |
6098,73 |
97,41 |
surse liniare |
128 |
2,02 |
107,71 |
1,72 |
surse punctuale |
48 |
0,75 |
54,49 |
0,87 |
Total |
6324 |
|
6260,93 |
|
Tendinţa evoluţiei pulberilor în suspensie, atât din punct de vedere a cantităţilor rezultate din inventarele de emisie, cât şi a concentraţiilor rezultate din monitorizare, este descrescătoare.
Evoluţia concentraţiilor de PM10 rezultate din monitorizare
PM10 nefelometric(mg/m3) |
BR1 |
BR3 |
BR4 |
BR5 |
2008 Medii anuale |
28,54 |
32,54 |
38,29 |
24,76 |
2009 Medii anuale |
22,64 |
22,25 |
27,16 |
28,87 |
PM10 gravimetric(mg/m3) |
Br1 |
Br3 |
Br4 |
Nu se determină |
2008 Medii anuale |
25,50 |
8,97 |
21,3 |
|
2009 Medii anuale |
21,5 |
23 |
27,3 |
CAPITOLUL IV – MĂSURI ŞI RESPONSABILITĂŢI
4.1. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE PENTRU ANUL 2010LA NIVELUL U.A.T.
PENTRU REDUCEREA PULBERILOR ÎN SUSPENSIE
4.1.1. MUNICIPIUL BRĂILA
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Sursa de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
1 |
Creşterea gradului de izolare a clădirilor în vederea eficientizării energetice în clădirile publice şi locuinţele individuale şi comune. |
Reabilitarea termică de blocuri de locuinţe şi locuinţele individuale 1) “Reabilitarea Şcolii cu clasele I-VIII, nr. 24 - Brăila”
2) “Reparaţii capitale la Liceul cu Program Sportiv Brăila”
3)“Extindere pe verticală (mansardare) Şcoala cu clasele I-VIII Vlaicu Vodă - Brăila” 4) “Consolidarea şi reabilitare Grup Şcolar Grigore Moisil - Brăila” |
Primăria municipiului Brăila |
2010
|
1) Total proiect 3.457.223 lei FEDR-85%; B.S. - 13%; B.L. - 2% 2)Total proiect 2.841.229 lei FEDR-85%; B.S. - 13%; B.L. - 2% 3)Total proiect 4.618.566 lei FEDR-85%; B.S. - 13%; B.L. - 2% 4)Total proiect 5.904.909,13lei FEDR-85%; B.S. - 13%; B.L. - 2% |
1) În curs de execuţie 86,38% 706.534,58 lei
2) În curs de execuţie 29.3% 260.000 lei
3) În curs de execuţie
4) Finalizat 4.689.071 lei |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din reducerea consumurilor energetice pentru încălzire
Indicator monitorizat: - s-a finalizat proiectarea pentru 6 blocuri de locuinţe
- clădiri publice reabilitate termic - 1 |
2 |
Promovarea surselor de energie alternativă(panouri solare) – proiect Casa Verde
|
1. “Reabilitarea sistemului de producere a energiei termice prin utilizarea surselor de energie regenerabila la Căminulpentru Persoane Vârstnice „Lacu Sărat”, - Lacul Sărat, Judeţul Brăila” |
Primăria municipiului Brăila |
Începere 2010 -termen de finalizare 2011
|
2.045.000 lei |
Lucrările nu au inceput incă - realizare proiect tehnic |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea emisiilor din reducerea consumurilor energetice pentru încălzire Indicator monitorizat: - cantitate de combustibil înlocuită prin folosirea surselor de energie regenerabilă |
2. Instalaţie solară pentru prepararea apei calde menajere în cadrul: - Spitalului de Obstetrică si Ginecologie Brăila - Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila–Pavilion A - Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila–Pavilion B |
Consiliul Judeţean Brăila |
Începere 2010 -termen de finalizare 2011
|
3.597.535 lei |
Lucrările nu au început încă, acţiunea aflandu-se în faza de realizare a proiectului tehnic |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea emisiilor din reducerea consumurilor energetice pentru încălzire Indicator monitorizat: - cantitate de combustibil înlocuită prin folosirea surselor de energie regenerabilă |
||
3 |
Îmbunătăţirea gospodăririi energiei (Creşterea eficienţei cazanelor la SC CET SA Brăila ) |
Dispozitive eficiente de încălzire, sisteme eficiente de generare a apei calde, contoare şi MĂSURI de control pentru încălzire - În trimestrul I al anului 2010, la instalaţia de producere a apei fierbinţi cu o putere termică de 15 Gcal / h, realizată în anul 2008 s-a montat un sistem de tratare a apei , în vederea eliminării impurităţilor din agentul termic transportat la consumator |
Primăria municipiului Brăila, Serviciul public de alimentare cu energie termică Operator S.C. „CET” S.A. Brăila |
2010 |
Surse proprii 33.558 lei |
S-au urmarit indicatorii de eficienţa energetica în conformitate cu ord. 225 / 15.09.2009 , raportare realizata de operatorul CET SA trimestrial, catre U.A.T. Braila; - S-a urmarit optimizarea funcţionarii IMA prin reducerea duratei de funcţionare a acestora, instalaţiile fiind oprite în perioada 01.04.-31.10.2010, perioada în care s-a funcţionat cu instalaţia de 15 Gcal/h – situata în intravilanul Mun. Braila - S-au efectuat buletine de analiza pentru toate instalaţiile de ardere ale CET SA, nivelul PM 10 fiind sub limitele autorizate |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din reducerea consumurilor energetice pentru încălzire Indicator monitorizat: -Factor de performanţa realizat 2010 = 1205 g CO2 / MWe - Cantitate de combustibil economisită nu a putut fi cuantificată, deoarece calculul acesteia implică finalizarea Bilanţului energetic.
|
4 |
Reabilitareaşi modernizarea sistemuluicentralizatde termoficare înmunicipiulBrăila prin: -reabilitarea conductelor aferente reţelei de distribuţie - reabilitareapunctelor termice - introducerea modulelor termice la nivel de clădire |
- continuarea lucrărilor de modernizare a punctelor termice
|
Primăria municipiului Brăila, Serviciul public de alimentare cu energie termică Operator S.C. „CET” S.A. Brăila
|
2010 |
Surse proprii 1.720.000 lei
|
S-au modernizat puncte termice cu transmiterea la distanţa a datelor, facându-se posibila urmarirea cantitaţilor de energie consumata şi livrata S-au montat pompe de recirculare fapt ce conduce la utilizarea eficienta a energiei îninstalaţiile SACET (PT) |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din reducerea consumului de combustibil Indicator monitorizat: -29 puncte termice reabilitate, automatizate
|
5 |
Întreţinere şi reparaţii curente străzi |
Reparaţii prin plombări asfaltice, înlocuit borduri, dalat, etc. |
Primăria municipiului Brăila
|
2010 |
Buget local 10.600.000 lei
|
Realizat Buget local 16.302.030 lei |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat datorită traficului Indicator monitorizat: - 139 km străzi reparate din total de 284 km - lungime borduri înlocuite: 3525 m |
6 |
„Reabilitare şi modernizare str. Griviţei din municipiul Brăila” proiect accesat prin P.O.R. Axa 2 „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale” |
Modernizare cale rutieră 3.242 m. Reabilitare reţele distribuţie apă 3.242 m. Reabilitare reţele canalizare şi a apelor pluviale - 3.242 m. |
Primăria municipiului Brăila |
2010 cu finalizare în 18 luni de la semnarea contractului de execuţie |
4.879,44mii Euro (fără TVA) din care FEDR - 85%; B.S. - 13%; B.L. - 2% |
Total aprobat 20.735.200 lei
Cheltuit 3741413,21 lei
Lucrări executate in proportie de 40% |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat datorită traficului Indicator monitorizat: - 700 m (fără stratul de uzură) lungime cale rutieră modernizată din total 3242 m lungime |
7
|
„Modernizarea Bulevardului Dorobanţilor din municipiul Brăila”, proiect accesat prin P.O.R. Axa 2 - „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale” |
Modernizare cale rutieră 4,7 Km. Modernizare cale rulare tramvai 4 Km. Reabilitare reţele apă. Reabilitare reţele de canalizare. Reabilitare canal colector Germany. |
Primăria municipiului Brăila
|
2010 cu finalizare în 36 luni de la semnarea contractului de execuţie |
24.772 (mii Euro fără TVA) din care FEDR - 85%; B.S. - 13%; B.L. - 2% |
Lucrarile nu au inceput încă, urmează predarea amplasamentului |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat datorită traficului Indicator monitorizat: - lungime cale rutieră modernizată din total lungime - lungime linie de tramvai modernizată din total lungime |
8 |
Asigurarea spatiilor de parcare cu respectarea normelor în vigoareîn vederea fluidizării traficului |
Amenajarea de noi parcări si reabilitarea celor existente ajungându-se la un nr. -7431 locuri de parcare personalizate obiectivul pentru anul 2010 fiind realizarea a încă 300; -830 locuri de parcări publice |
Primăria municipiului Brăila (D.A.G.L. Brăila) |
2010 |
Nu este cuantificat |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat datorită traficului Indicator monitorizat: - număr locuri de parcare noi: 309 - număr locuri de parcare reabilitate: 60 - total amenajate: 7584 |
9 |
Încurajarea utilizării transportului public prin înlocuirea parcului de mijloace de transport în comun uzate, eficientizarea consumurilor energetice şi materiale,creşterea standardului de calitate a serviciilor în acest domeniu. |
- Promovarea transportului public ecologic, utilizarea combustibilului tip biodiesel, înlocuirea parcului de autobuze noneuro; - Promovarea şi modernizarea mijloacelor de transport public urban „curate”, precum troleibuzele şi tramvaiele, având ca obiectiv îmbunătăţirea transportului electric, în acest sens, în a doua parte a anului 2010, se vor achiziţiona 6 troleibuze SH, în vederea reabilitării transportului public de călători cu troleibuzul |
Primăria municipiului Brăila (S.C. BRAICAR S.A.) |
2010 |
Buget local |
În proiectul de buget pe anul 2011 este cuprinsă achizitia unui număr de 15 autobuze de medie capacitate |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat datorită traficului Indicator monitorizat: - număr troleibuze şi tramvaie achiziţionate |
10 |
Introducerea unui management eficient al activităţii de transport public local de calatori la nivelul localităţilor. |
Program municipal permanent de transport public local de călători , cu asigurarea de trasee care să satisfacă nevoile de transport a călătorilor în municipiu, prin servicii regulate şi mijloace auto moderne.
|
Primăria municipiului Brăila (S.C. BRAICAR S.A., S.T.P.L.C Brăila) |
2010 |
Nu necesită fonduri |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii emisiilor din trafic Indicator monitorizat: - numar trasee - 5 - lungimea totală a traseelor este de 76 km. |
11 |
Eliberarea spatiilor de parcare si a străzilor ocupate de maşini abandonate / scoase din uz |
Ridicarea maşinilor abandonate de pe străzi |
Primăria municipiului Brăila |
2010 |
Nu se pot estimata costurile |
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii emisiilor din trafic Indicator monitorizat: - 977 autovehicule abandonate sau scoase din uz, identificate pe teren - 4 autoturisme ridicate |
12 |
Fluidizareatraficului şi reducerea emisiilor prin întreţinerea semaforizării intersecţiilor |
Întreţinerea şi menţinerea în perfectă stare de funcţionare a instalaţiilor de semaforizareaferente intersecţiilor de pe raza municipiului; |
Primăria municipiului Brăila (D.A.G.L. Brăila) |
2010 |
Buget local
|
Costuri realizate 118.676 lei |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii emisiilor din trafic Indicator monitorizat: -10 intersectii noi aflate in garanţie care urmează a fi predate catre SUPDAGL pentru întreţinere - 15 intersecţii semaforizate monitorizate |
13 |
Curăţirea şi întreţinerea străzilor (Îndepărtarea în timp real a materialului antiderapant folosit în timpul iernii; Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de curăţire mecanizate; Stropirea străzilor – în perioada caldă conform normei de igienă privind starea de sănătate a populaţiei |
Curăţirea şi întreţinerea a 350 km de străzi (conform graficelor din programul de salubrizare aprobat) din care - zilnic 30 % - periodic(5 ori pe săptămână) 40% - periodic(3 ori pe săptămână) 30%
|
Primăria municipiului Brăila (D.A.G.L. Brăila)
|
2010 |
6.400.000 lei/ Surse proprii
|
Costuri realizate 4.964.722 lei
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat datorită traficului Indicator monitorizat: - lungimea căilor rutiere salubrizate – 350 km/zi - număr controale de monitorizare a activităţii celor 3 operatori de salubrizare: SC ECO SA., SC Brai -Cata SA şi SC RER Ecologic Service, realizată de către DAGL Brăila - vara: de 2 ori/zi - în restul anului: zilnic |
14 |
Organizareaşantierelordeconstrucţii şiacelordelucrăridereabilitarea căilorrutiererespectândlegislaţiade mediu.Măsura va fi impusă executanţilor din faza de contractare a lucrării
|
Izolarea şantierelor, umectarea căilor de acces şi spălarea anvelopelor la ieşire, transportarea materialelor pulverulente în mijloace acoperite. |
Primăria municipiului Brăila |
2010 |
Nu sunt necesare fonduri |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din demolări şi construcţii Indicator monitorizat: - adoptarea HCLM nr. 5/30.01.2003 privind Constatarea şi sancţionarea faptelor ce constituie contravenţie cu privire la Organizarea şantierelor de construcţii şi a celor de reabilitare a căilor rutiere - număr de controale - necuantificat - Poliţia Locală efectuează controale pentru identificarea persoanelor care nu respectă autorizatia de executare a lucrărilor de reparaţii ale părţii carosabile şi pietonale, incusiv organizarea şantierelor de construcţii; - Efectuează controale pentru indentificarea lucrărilor de construcţie executate fără autorizatie de construire sau desfiinţare. |
15 |
Întreţinere şi amenajat spaţii verzi aferente municipiului Brăila |
Plantat arbori şi arbuşti, garduri vii, gazonat, udat, toaletat arbori, etc. |
Primăria municipiului Brăila |
2010 |
Buget local 4.200.000 lei |
Costuri realizate 4.316.720 lei
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat Indicator monitorizat: - 3668arbori plantaţi; - 11280 arbuşti plantaţi - lungime gard viu 2676 m - suprafaţa acoperită cu gazon 30.000 mp |
16 |
“Extindere spaţii verzi prin realizarea unui Parc în Cartierul Lacu Dulce - Municipiul Brăila” |
Extinderea suprafeţelor de spaţii verzi la nivelul municipiului, în vederea realizării suprafeţei impuse de prevederile legislaţiei în vigoare; Extinderea suprafeţelor de spaţii verzi la nivelul municipiului (St=40.699 mp), în vederea realizării suprafeţei de 26 mp pe cap de locuitor până în anul 2013; |
Primăria municipiului Brăila |
2010 |
40.436.000 lei Cofinanţare B.S. 2.000 000 lei Buget local 20.436.000 lei
|
Lucrările nu au inceput incă. S-a semnat contractul, urmează predarea amplasamentului.
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii de praf resuspendat Indicator monitorizat: - număr arbori/arbuşti plantaţi - suprafaţa creată ca spaţiu verde |
17 |
Restricţionarea traficului greu (peste 3, 5 to) în municipiul Brăila şi instituirea limitei de viteză-maxim 40 km/h |
Dispoziţia Primarului nr.37709.07.08.2008 privind devierea circulaţiei traficului rutier greu(peste 3, 5 to) şi instituirea limitei de viteză-maxim 40 km/h |
Primăria municipiului Brăila |
2010 |
Nu necesită fonduri |
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii emisiilor din trafic - nr controale – necuantificat Politia Locală sprijină structurile teritoriale ale Poliţiei Române in asigurarea măsurilor de circulaţie în cazul transporturilor speciale şi a celor agabaritice pe raza teritorială de competenţă (inclusiv trafic greu) |
18 |
Instituirea taxa specială pentru eliberarea permisului de liberă trecere respectiv transporturi agabaritice pentru tranzitarea zonelor prevăzute cu restricţie pentru traficul greu (peste 3, 5 to) |
- Conform HCL nr. 381/16.11.2009 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale; reglementare şi aplicare taxe speciale(taxa specială pentru eliberarea permisului de liberă trecere respectiv transporturi agabaritice) |
Primăria municipiului Brăila |
2010 |
Nu necesită fonduri |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM 10 prin diminuarea cantităţii emisiilor din trafic Indicator monitorizat: - 374de permise de liberă trecere eliberate |
4.1.2. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A
COMUNEI CAZASU ÎN PERIOADA 2010
Nr. crt. |
Măsură |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Sursa de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
1 |
Modernizare străzi |
Reprofilare şi pietruire drumuri comunale – 3 km, 15.000 mp |
UAT CAZASU
|
2010 |
210.000/ Fonduri proprii |
100 % Realizat |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 4,5 km drum pietruit
|
2 |
Extindere spaţii verzi |
Extindere livada pomi fructiferi – plantare 13,5 ha |
SC Prod Fruit Trade SRL |
2010 |
30.000 euro/ha/ Surse proprii
|
Nu s-a realizat |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din procesul de resuspensie a solului
|
4.1.3. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI CHISCANI
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Surse de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
1 |
Creşterea gradului de izolare a clădirilor în vederea eficientizării energetice în locuinţele individuale |
Reabilitarea termică a 100 de locuinţe |
Proprietarii de locuinţe |
2010 |
320000 lei/ proprietari cu surse proprii |
70% |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din arderea combustibilului Indicator monitorizat: - 68 locuinţe reabilitate termic |
2 |
Racordarea la reţeaua de distribuţie gaze naturale a construcţiilor noi |
Racordarea unui număr de 36 locuinţe |
Persoane fizice şi juridice
|
2010 |
343440 lei/ proprietari cu surse proprii |
70% |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din arderea combustibilului solid Indicator monitorizat: - 28 de locuinţe s-au racordat la reţeaua de gaze |
3 |
Curăţirea şi întreţinerea străzilor |
Stropirea şi întreţinerea a 31,15kmstrăzi zilnic
|
UAT Chiscani
|
2010 |
10.654 lei/ angajaţii din cadrul serviciului de paza al comunei Chiscani
|
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 31,15 km de străzi salubrizate - 217 zile când se face salubrizarea străzilor |
4 |
Ecologizarea DJ 212, Malul Stâng al Fluviului Dunărea, |
Curăţirea de resturi vegetale, gunoi de grajd şi deşeuri de orice fel |
UAT Chiscani
|
2010 |
654 lei/ angajaţii din cadrul serviciului de pază al comunei Chiscani, elevii şi profesorii din cadrul scolii |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 8200 mp mal ecologizat - 6,2 km DJ ecologizat |
5 |
Promovarea proiectului de achiziţionare de autoturisme noi prin Programul Naţional RABLA |
Înlocuirea unui număr de 70 autoturisme vechi prin Programul Naţional RABLA |
Persoane fizice
|
2010 |
201.000 lei/ proprietari cu surse proprii |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 86 autoturisme înlocuite |
6 |
Introducerea unui management eficient al traficului rutier în interiorul localităţilor |
MĂSURI de fluidizare a traficului rutier, reducerea, devierea, interzicerea traficului rutier în zonele unde se impune acest lucru. |
UAT Chiscani Post Politie Chiscani IPJ BRAILA
|
Permanent în situaţii de aglomerare trafic |
Nu este estimat |
Nu au fost situaţii de aglomerări în trafic în cursul anului 2010 |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - număr acţiuni privind devierea traficului - număr controale pentru verificarea emisiilor de la autovehiculule din trafic |
Realizarea de controale în trafic, având drept scop verificarea emisiilor de poluanţi în mediu şi starea tehnică a autovehiculelor care se deplasează pe drumurile publice. |
UAT Chiscani Post Politie Chiscani IPJ BRAILA
|
Periodic |
Nu este estimat |
Nu s-a realizat întrucât este de competenţa ARR Bucureşti filiala Brăila |
|||
7 |
Introducerea unui management eficient al lucrărilor de construire şi demolare a clădirilor în interiorul localităţilor |
În procedura de eliberare a autorizaţiilor de construire pentru activităţi care presupun emisii de pulberi în atmosferă (proiecte pentru centrale termice, organizări de şantier, construcţii de drumuri, pozarea de conducte şi cabluri subterane, demolări etc.), se vor stabili MĂSURI concrete pentru evitarea de emisii de pulberi, sau reducerea acestora la un nivel acceptabil |
UAT Chiscani
|
2010 |
Nu este estimat |
Realizat parţial - Este în lucru planul de amenajare a teritoriului urmând a fi supusa aprobării Consiliului Local (luna martie 2011) |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din demolări şi construcţii Indicator monitorizat: - adoptarea şi publicarea unei Hotărâri a Consiliului Local privind obligativitatea realizării măsurilor stabilite |
4.1.4. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI FRECĂŢEI
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Surse de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat
|
1 |
Creşterea gradului de izolare a clădirilor în vederea eficientizării energetice în clădirile publice şi locuinţe individuale şi comune
|
Lucrări de săpare canal de evacuare a apelor colectate din ploi, topirea zăpezilor şi infiltraţiilor din satul Frecăţei = 1800 mc |
UAT FRECĂŢEI |
01-04- 2010 30-04- 2010 |
Bugetul local Fact.nr. 383/2010 = 72.590 lei |
Realizat Costuri 72.590 lei |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiilor de PM10 |
Lucrări de montare uşi şi ferestre termopan la clădirea Consiliului Local FRECĂŢEI |
UAT FRECĂŢEI |
30-03 2010- 02-04-2010 |
Bugetul local Fact. Nr. 179/2010 = 4450 lei |
Realizat Costuri 4450 lei |
Prin etanşarea uşilor şi ferestrelor se realizează reducerea consumului de lemne pentru foc şi scăderea concentraţiilor de PM10 |
||
2 |
Modernizare şi reabilitare străzi şi drumuri comunale |
Lucrări de nivelare pe drumul comunal DC 57 şi străzile localitatilor FRECĂŢEI, Agaua, Titcov - lungime 13400 m, lăţime 5,5m suprafaţa carosabilă = 73700 mp |
UAT FRECĂŢEI |
01-04 2010 20-04 2010 |
Bugetul local Factura nr. 382/30-04-2010= 73.066 lei |
Realizat Costuri 73.066 lei |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 73700 mp străzi şi drumuri reabilitate şi/sau modernizate |
3 |
Asigurarea necesarului de locuri de parcare |
Amenajat parcare betonată Consiliul Local FRECĂŢEI în suprafaţă de 234 mp. |
UAT FRECĂŢEI |
01-04 2010 - 25-05- 2010 |
Bugetul local Contr. nr. 1113/2010 =64.000 lei |
Realizat Costuri 64.000 lei |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 - parcare 234,5 mp - 30 locuri parcare |
4.1.5. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI GROPENI
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Surse de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
1 |
Pietruire străzi |
Pietruire a 400 m.l străzi din comuna |
UAT GROPENI |
2010 |
30.000 lei/ Buget local |
Realizat Costuri 84.000 lei |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 400 ml străzi pietruite şi pregătit pentru pietruire 10 km |
2 |
Ecologizarea străzilor din comuna |
Curăţirea şi întreţinerea periodica a străzilor comunale, 5 km |
UAT GROPENI Personal deservire legea 76/2006 şi Legea 416/2001 |
2010 |
100.503 lei/ Buget local |
Realizat Costuri 110.340 lei salubrizare 73.000 lei plantări puiet
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 5 km de străzi salubrizate - plantat 5 ha puiet DJ 255 A |
3 |
Informarea populaţiei cu privire la interzicerea arderii miriştilor |
Acţiuni de conştientizare a cetăţenilor de a nu incendia miriştile şi resturile vegetale din gospodării, HCL 41/31.04.2009 |
UAT GROPENI Prin Serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţă Gropeni |
2010 |
19.000 lei/ Buget local |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 3 acţiuni de conştientizare - nu s-au efectuat controale |
4 |
Creşterea gradului de izolare a clădirilor în vederea eficientizării energetice în cladirile publice |
Reabilitarea termica a sediului Scolii de arte şi meserii Gropeni |
UAT GROPENI Se realizează cu personalul încadrat conform legii 76/2002 şi al Legii nr. 416/2001 |
2010 |
130.000 lei/ Buget de stat şi local |
Realizat Costuri 107789 lei Reabilitare Primărie, Şcoala cu clasele I-VII |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din arderea combustibilului - cantitate de combustibil redusă pentru încălzire ca urmare a izolării termice – necuantificat |
5 |
Prevenirea eliminării prin ardere a deşeurilor selective |
Amplasarea de pubele pentru eliminarea selectivă a deşeurilor |
UAT GROPENI |
2010 |
14.280 lei/ Buget local |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concen-traţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 12 pubele amplasate |
4.1.6. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI MĂRAŞU
Nr. Crt. |
Măsură |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Sursa de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
1 |
Modernizarea sistemelor de încălzire cu combustibil solid |
Construirea unei şcoli în satul Băndoiu dotate cu sistem de încălzire centralizat cu centrale pe combustibil solid |
UAT Măraşu
|
2010
|
470.000 lei / surse proprii şi de la Ministerul Educaţiei |
Realizat 70 % Costuri 570.000 lei |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 prin reducerea consumului de combustibili solizi şi prin eficientizarea procesului de combustie |
2 |
Modernizare şi asfaltare străzi |
Modernizarea şi asfaltarea a 8,5 km DC 62 |
UAT Măraşu
|
2010 |
5.700.000 lei/ HG.577/ 1997 |
Nu s-a realizat Lipsă fonduri |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - km de străzi asfaltate din totalul lungimii străzilor comunale - km de străzi modernizate din totalul lungimii străzilor comunale |
3 |
Încurajare utilizare transport public prin înlocuirea parcului de autovehicule uzate şi creşterea gradului de calitate a serviciilor în acest domeniu |
Introducerea a 2 autobuze noi pentru transportul public |
UAT Măraşu
|
2010 |
300,000 lei |
Nu s-a realizat din lipsă de fonduri
|
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - număr autovehicule achiziţionate |
4 |
Curăţirea şi întreţinerea străzilor, spaţiilor verzi, şi a zonei de protecţie a fluviului Dunărea |
Efectuarea de acţiuni de curăţire străzi , şanţuri, podeţe, colectat şi îndepărtat deşeuri |
UAT Măraşu Măsura se va realiza cu ajutorul cetăţenilor beneficiari ai schemei de ajutor social Legea nr. 416
|
2010 |
Aprox. 150.000 lei |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 15 km de străzi salubrizate - 1 zi/săptămână se face salubrizarea străzilor - 2 acţiuni de curăţire, igienizere a 8 km dig mal fluviu Dunărea |
5 |
Informarea populaţiei cu privire la arderea miriştilor |
Întâlniri publice org. de Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al comunei Măraşu |
UAT Măraşu
|
permanent |
Nu sunt necesare fonduri |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 70 acţiuni de conştientizare - 98 de controale efectuate |
4.1.7. MĂSURI/ACŢIUNI PROPUSE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI ROMANU
Nr. Crt. |
Măsură |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Sursa de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
|
||
1 |
Creşterea gradului de izolare termică a clădirilor în vederea eficientizării energetice în clădirile publice |
Izolarea clădirilor vechi şi a celor în curs de construire |
UAT ROMANU |
2010 |
100.000 lei/ Surse proprii |
Realizat Costuri 65208 lei Izolate termic – Sediul Primăriei noi şi vechi, Dis-pensar medi-cal uman, Grădiniţă, locuinţe proprietari |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 prin reducerea arderilor pentru încălzire Indicator monitorizat: -15 clădiri izolate termic - cantitatea de combustibil redusă pentru încălzire ca urmare a izolării termice - necuantificat |
|||
2 |
Ecologizarea străzilor din comună |
Curăţirea şi întreţinerea străzilor din satele Romanu şi Oancea |
UAT ROMANU |
2010 |
100.000 lei/ Surse proprii |
Realizat Costuri 5100 lei- pentru ecologizarea străzilor 2.000.000 lei reparat străzi
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 8 km străzi reparate |
|
||
3 |
Informarea populaţiei cu privire la interzicerea arderii miriştilor |
Acţiuni de conştientizare a cetăţenilor de a nu incendia miriştile şi resturile vegetale din gospodării |
UAT ROMANU |
2010 |
|
Realizat
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 8 acţiuni de conştientizare - nu s-au efectuat controale în vederea identificării incendiilor |
|
||
4.1.9. MĂSURI/ACŢIUNI PROPUSE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI VĂDENI
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Surse de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultat aşteptat/ Indicator monitorizat |
1 |
Introducerea unui management eficient al traficului rutier în interiorul localităţilor |
Acţiuni de fluidizare a traficului rutier, reducerea, traficului rutier în zonele unde se impune acest lucru. Achiziţionarea de indicatoare rutiere |
UAT VĂDENI |
Permanent 2010 |
5.000 lei/ Buget local |
Realizat Costuri 1200 lei Instituire taxa specială liberă trecere H.C.L. nr. 82/31.10.2009 |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 9 indicatoare achiziţionate şi montate - 470 lei încasaţi din taxe |
2 |
Modernizare şi asfaltare străzi |
2,5 kmstrăzi |
UAT VĂDENI |
2011 |
210.000lei/ H.G. 577
|
Realizat 95 % în anul 2010 Cost 120339,43 lei |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 5240 mp străzi pietruite |
3 |
Curăţirea şi întreţinerea străzilor |
27 km |
|
2010 Permanent |
50.000 lei Buget local |
Realizat Contract încheiat cu RER Ecologic service SRL Brăila ( nr. 1587/19.05.2010) |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 27 km de străzi salubrizate - 28 zile/lună se face salubrizarea străzilor |
4 |
Extindere reţele gaze naturale |
Sat Vădeni - 1,5 km. Sat Baldovineşti - 3,07 km |
U.A.T VĂDENI Distrigaz |
2010 |
450.000lei/ Buget local |
Realizat 35 % |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea emisiilor de pulberi rezultate din arderi, prin eliminarea folosirii pentru încălzire a lemnelor de foc Indicator monitorizat: - 1,6 km de reţea - 60 locuinţe racordate |
5 |
Salubrizare comunală |
Precolectarea, colectarea selectivă transportul şi depozitarea deşeurilor menajere
|
U.A.T VĂDENI S.C. RER ECOLOGIC SERVICE Brăila
|
2010 Permanent |
|
Realizat Contract încheiat cu RER Ecologic service SRL Brăila ( nr. 1587/19.05.2010) |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 27 km de străzi salubrizate - 28 zile/ lună se face salubrizarea străzilor - 73 controale efectuate de primărie pentru verificarea salubrizării |
6 |
Întreţinerea spaţiilor verzi |
Curăţirea permanentă, irigare, refacere după caz (aliniamente stradale, parcuri) |
U.A.T VĂDENI |
2010 Permanent |
20.000 lei/ Buget local |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 1,9 km aliniamente, stradale, parcuri refăcute |
7 |
Prevenirea eliminării prin ardere a deşeurilor |
Preluarea de la populaţie a deşeurilor reciclabile |
U.A.T + S.C. Sevenature S.R.L. Braila |
2010 Permanent |
|
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 7 acţiuni de preluare - 212 kg deşeuri reciclabile preluate |
10 |
Întreţinerea spaţiilor verzi, pădurii |
Ecologizare şi udare |
U.A.T.+ Romsilva
|
2010 |
|
|
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate prin menţinerea spaţiului verde Indicator monitorizat: - suprafaţa de 9071 mp ecologizată şi udată din total 17429071 mp suprafaţă - suprafaţa de 17420000 mp ecologizată |
4.1.8. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI TICHILEŞTI
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Surse de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultatul aşteptat
|
1 |
Înlocuirea combustibilului solid (lemn) cu combustibil gazos (gaze naturale) |
Extindere reţelei de alimentare cu gaze naturale |
UAT Tichileşti+ SC GDF SUEZ SA |
2010 |
88.394 lei/ cofinanţare CL Tichileşti -SC GDF SUEZ SA |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 prin reducerea consumului de com-bustibili solizi şi prin eficientizarea proce-sului de combustie Indicator monitorizat: - 45 clădiri racordate la reţeaua de gaze - 14.000 ml reţea gaze extinsă |
Racordarea locuinţelor la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale |
UAT Tichileşti+ SC P&G Construct SRL |
1.500-1.800 lei/ branşament |
Realizat |
||||
2 |
Modernizare străzi |
- 4 km străzi comunale |
UAT Tichileşti |
2010 |
73.000 lei/ Surse proprii |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 4 km străzi modernizate |
3 |
Salubrizarea străzilor |
Curăţarea şi întreţinerea periodică a străzilor comunale.
|
UAT Tichileşti |
2010 |
15.408 lei/ Surse proprii |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 22 km străzi curăţate |
5 |
Informarea populaţiei cu privire la interzicerea arderii miriştilor |
Acţiuni de conştientizare a cetăţenilor de a nu incendia miriştile şi resturile vegetale din gospodării |
UAT Tichileşti |
2010 |
Fără costuri |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 2 acţiuni de conştientizare - 10 controale efectuate |
6 |
Extinderea spaţiului verde |
Plantare pomi |
UAT Tichileşti |
2010 |
5.250 lei/ Surse proprii |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate prin menţinerea spaţiului verde Indicator monitorizat: - 400 puieţi salcie plantaţi |
4.1.10. MĂSURI/ACŢIUNI REALIZATE LA NIVELUL UNITĂŢII ADMINISTRATIV TERITORIALE A COMUNEI TUDOR VLADIMIRESCU
ÎN PERIOADA 2010-2011
Nr. crt. |
Măsura |
Acţiunea |
Responsabil |
Termen de realizare |
Costuri/ Surse de finanţare |
Stadiul realizării |
Rezultatul aşteptat
|
1 |
Creşterea gradului de izolare a clădirilor în vederea eficientizării energetice |
Reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe |
UAT Tudor Vladimirescu+ Asociaţia de locatari |
2010 2011 |
Buget local |
Nu s-au început lucrările |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din arderea combustibilului Indicator monitorizat: - număr blocuri de locuinţe şi clădiri publice reabilitate - cantitate de combustibil redusă pentru încălzire ca urmare a reabilitării termice |
Reabilitarea termică a grădiniţelor din Scorţaru Vechi şi T. Vladimirecu |
UAT Tudor Vladimirescu
|
2011 |
Buget local |
Realizat şi aprobat proiectul în şedinţa CL
|
|||
Reabilitarea termică şcoala – Scorţaru Vechi |
Buget local |
Realizat şi aprobat proiectul în şedinţa CL |
|||||
2 |
Asigurarea curăţeniei pe domeniul public şi întreţinerea spaţiilor verzi |
Ridicarea deşeurilor, curăţarea străzilor şi şanţurilor pluviale Întreţinerea spaţiilor verzi din comună DN2. Încheierea contractului cu S.C. RER ECOLOGIC S.R.L nr. 646/10.02.2010 |
UAT Tudor Vladimirescu |
2010 |
3.718 lei/ - buget local 30% (1.115,40 lei) - A.J.O.F. 70% (2602,60 lei) |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prin diminuarea ponderii pulberilor resuspendate Indicator monitorizat: - 15 km de străzisalubrizate - 4zile/ săptămână - nu s-au efectuat controale de verificare a agentului de salubritate |
3 |
Promovare energia verde |
Înfiinţare parc eolian |
UAT Tudor Vladimirescu+ S.C. EOLEN VEST S.R.L |
2010 |
|
Nu s-a realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiilor de PM10 prin utilizarea surselor alternative de energie Indicator monitorizat: - realizarea investiţiei |
4 |
Informarea populaţiei cu privire la interzicerea arderii miriştilor |
- Emitere Hotărâre de Consiliu Local - Acţiuni de informare şi conştientizare a populaţiei
|
UAT Tudor Vladimirescu |
2010 |
Nu sunt necesare fonduri |
Realizat |
Rezultat aşteptat : Scăderea concentraţiei de PM10 prindiminuarea emisiilor din incendiile necontrolate Indicator monitorizat: - 8 acţiuni de conştientizare - 5 controale efectuate |
5 |
Modernizare străzi |
Reprofilare şi pietruire drumuri comuna T. Vladimirescu |
UAT Tudor Vladimirescu |
Dec. 2010 |
200.000 lei/ Bugetul local |
Realizat Costuri 300.000 lei |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din trafic Indicator monitorizat: - 3,8 km străzi reprofilate, pietruite |
Asfaltarea 7,5 km drum comunal |
UAT Tudor Vladimirescu |
2010 |
2,5 mil. euro/ Bugetul local+ Fonduri UE |
Nu s-a rea-lizat din lipsă de fonduri |
|||
6 |
Extindere spaţii verzi şi amplasare panouri voltaice |
Înfiinţarea de spaţii verzi în localitatea Tudor Vladimirescu - Plantarea de material vegetativ (gazon) - Montare stâlpi iluminat prevăzuţi cu panouri voltaice |
UAT Tudor Vladimirescu |
2010-2011 |
500.000 lei/ Fondul de mediu |
S-a întocmit studiul de fezabilitate urmând a se demara lucrările |
Rezultat aşteptat : Reducerea emisiilor de PM10 rezultate din procesul de resuspensie a solului Indicator monitorizat: - suprafaţa amenajată ca spaţiu verde |