Raport implementare L 544 - anul 2023
Anexa nr.10 - Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001
Numele autorității sau instituției publice: Agenția pentru Protecția Mediului Brăila
APROB
Director,
Ciprian Cuzmin
Întocmit: Bâja Dumitru
RAPORT DE EVALUARE
A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 544/2001 ÎN ANUL 2023
Subsemnatul Bâja Dumitru, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2023, prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informaţii de interes public, prin care apreciază că activitatea specifică a instituţiei a fost:
_
|X| Foarte bună
_
| | Bună
_
|_| Satisfăcătoare
_
|_| Nesatisfăcătoare
Îmi întemeiez aceste observaţii pe următoarele considerente şi rezultate privind anul 2022:
I. Resurse şi proces
1. Cum apreciaţi resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informaţiilor de interes public?
_
| X| Suficiente
_
| | Insuficiente
2. Apreciaţi că resursele materiale disponibile pentru activitatea de furnizarea informaţiilor de interes public sunt:
_
| X| Suficiente
_
|_| Insuficiente
3. Cum apreciaţi colaborarea cu direcţiile de specialitate din cadrul instituţiei dumneavoastră în furnizarea accesului la informaţii de interes public:
_
|X| Foarte bună
_
| | Bună
_
|_| Satisfăcătoare
_
|_| Nesatisfăcătoare
II. Rezultate
A. Informaţii publicate din oficiu
1. Instituţia dumneavoastră a afişat informaţiile/documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare?
_
|X| Pe pagina de internet
_
|X| La sediul instituţiei
_
|_| În presă
_
|_| În Monitorul Oficial al României
_
|X| În altă modalitate: posibilitatea de consultare la sediul instituţiei, în punctul de informare-documentare.
2. Apreciaţi că afişarea informaţiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesaţi?
_
|X| Da
_
|_| Nu
3. Care sunt soluţiile pentru creşterea vizibilităţii informaţiilor publicate, pe care instituţia dumneavoastră le-a aplicat?
a) Mediatizarea pe pagina de facebook a instituției.
4. A publicat instituţia dumneavoastră seturi de date suplimentare din oficiu, faţă de cele minimale prevăzute de lege?
_
|X| Da
_
| | Nu
5. Sunt informaţiile publicate într-un format deschis?
_
|X| Da
_
|_| Nu
6. Care sunt măsurile interne pe care intenţionaţi să le aplicaţi pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?
B. Informaţii furnizate la cerere
1. Numărul total de solicitări de informaţii de interes public |
În funcţie de solicitant |
După modalitatea de adresare |
|||
de la persoane fizice |
de la persoane juridice |
pe suport hârtie |
pe suport electronic |
Verbal |
|
54 |
21 |
33 |
6 |
48 |
0 |
Departajare pe domenii de interes |
54 |
a) Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc.) |
0 |
b) Modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice |
0 |
c) Acte normative, reglementări |
0 |
d) Activitatea liderilor instituţiei |
0 |
e) Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr.544/2001, cu modificările şi completările ulterioare |
0 |
f) Altele, cu menţionarea acestora: starea elementelor de mediu, factori si activitati ori masuri care afecteaza ori pot afecta mediul |
54 |
2. Număr total de solicitări soluţionate favorabil |
Termen de răspuns |
Modul de comunicare |
Departajate pe domenii de interes |
||||||||||
Redirecţio-nate către alte instituţii în 5 zile |
Soluţionate favorabil în termen de 10 zile |
Soluţiona-te favorabil în termen de 30 zile |
Solicitări pentru care termenul a fost depăşit |
Comuni-care electro-nică |
Comuni-care în format hârtie |
Comuni-care verbală |
Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc.) |
Modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice |
Acte norma- tive, regle-mentări |
Activi-tatea liderilor institu-ţiei |
Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001 |
Altele (se precizează care) |
|
50 |
0 |
50 |
0 |
0 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 informatii de mediu |
3. Menţionaţi principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:
-
4. Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?
-
5. Număr total de solicitări respinse |
Motivul respingerii |
Departajate pe domenii de interes |
|||||||
Exceptate, conform legii |
Informaţii inexistente |
Alte motive (cu precizarea acestora) |
Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc.) |
Modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice |
Acte normative, reglementări |
Activitatea liderilor instituţiei |
Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001 |
Altele (se precizează care) |
|
4 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 (informatii cadastrale arii protejate) |
5.1 Informaţiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informaţiilor solicitate):
-
6. Reclamaţii administrative şi plângeri în instanţă
6.1. Numărul de reclamaţii administrative la adresa instituţiei publice în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare |
6.2. Numărul de plângeri în instanţă la adresa instituţiei în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările şi| completările ulterioare |
||||||
Soluţionate favorabil |
Respinse |
În curs de soluţionare |
Total |
Soluţionate favorabil |
Respinse |
În curs de soluţionare |
Total |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Managementul procesului de comunicare a informaţiilor de interes public
7.1. Costuri |
|||
Costuri totale de funcţionare ale compartimentului |
Sume încasate din serviciul de copiere |
Contravaloarea serviciului de copiere (lei/pagină) |
Care este documentul care stă la baza stabilirii contravalorii serviciului de copiere? |
|
0 |
0 |
- |
7.2. Creşterea eficienţei accesului la informaţii de interes public
a) Instituţia dumneavoastră deţine un punct de informare/bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public ?
|X| Da
_
| | Nu
b) Enumeraţi punctele pe care le consideraţi necesar a fi îmbunătăţite la nivelul instituţiei dumneavoastră pentru creşterea eficienţei procesului de asigurare a accesului la informaţii de interes public:
|
c) Enumeraţi măsurile luate pentru îmbunătăţirea procesului de asigurare a accesului la informaţii de interes public:
|